AC/DC

You shook me all night long - ... och så var det slut på det absolut fantastiska . Men det gjorde dom, AC/DC ( shook me all nighnt long ), det var en fantastisk konser ! Men jag är väl kanske inte den rätta att sätta betyg som har erfarenhet av en enda stor konser (Kiss 08) hitils men den känslan jag hade igår under 2.5 timme var helt underbar och en upplevelse att minnas . Tänk att musik och (två) gamla svettiga gubbar kan vara så charmigt och så coolt på samma gång, det är helt otroligt . Det ösregnade på oss i tjugo minuter innan ens förbanden hade börjat spela så vi var stela, frusna och genomblöta när rabaldret drog igång men iaf jag glömde fort bort det kalla när hela ullevi exploderade av att se storbildsskärmen dela på sig och ett stort lokomotiv intog scenen tillsammans med kvällens höjdpunkt . Catwalken som gick ca 30 meter rakt ut i publiken gjorde att allt kändes så nära och det blev inte sämre av att vi stod precis bredvid den och nästan kunde känna den svettiga lukten av två genomblöta äckliga :) gamla gubbar, tänk att man kan njuta av det :) Jag kände mig nästan som en papparazi fotograf när jag stod där nere i publikhavet och knäppte kort i varje ögonblick för att inte missa något viktigt . Fick med den fina uppblåsbara Rosie som gränslade lokomotivet och den stora ståtliga klockan . Många gamla låtar spelades och det var jag glad för, men det kvittade om det spelades låtar som jag aldrig hade hört förut för det hände hela tiden något häftigt på scen och om det inte hände något speciellt så kunde man njuta av dessa gubbars fantastiska energi och utstrålning . Sångaren Brians härliga rörelser och inlevelse i sångerna var så otroligt roligt tyckte jag så jag härmade honom hela tiden och Angus som ser ut som han tuggar frenetiskt på ett tuggummi så fort han stötar i sin gitarr, när han nog egentligen har tix :) Jag ska lägga upp bilder från konseren så fort jag får tag i en sladd till kameran så ni får ta del av denna upplevelse . Bussresa från Karlstad till Göteborg och hem igen gick fint och det var också en del av en lyckad kväll . Väl hemma vid fem imorse var det statoil som gälde och en mos och korv sen blev det sängen, så jag vaknade inte fören ett idag . Ska nog träffa linda och lovisa sen, så vi får se vad kvällen bjuder på . Tack för igår . Ha det fint . Puss och kram .

Kolla in länken nedan, Introt till ac/dc på Ullevi 09 :D
http://www.facebook.com/video/video.php?v=127068802032&ref=mf

http://www.facebook.com/profile.php?id=719963104&ref=profile#/video/video.php?v=127072832032&ref=mf




Kommentarer
Postat av: elin

låter som att de var en superkonsert :)

2009-06-22 @ 19:44:33
URL: http://niile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0